I have always adored blue. Maybe because, since I was a kid, the minute I had some free time, I would go swimming. I still haven’t understood if it is the chlorine that makes the water so brilliant it make you want to dive in with your clothes on. – I think it is. I must throw a pool-party someday. Last year at midnight we all ended up in water. It was pretty cool, but there has always been some kind of magic feeling about night bathing. You see things under a different light, you notice things you wouldn’t have otherwise. For example my friend Francesca: she was dancing with her friends and was glancing at Mario… He was messing with every girl but her. Then when he whispered something into the ear of one of the female guests, she walked away annoyed. But he noticed and went after her. In order to keep afloat and not to miss the scene I almost got a cramp. I must have missed something since, soon afterwards, I saw them happy and smiley – he must have said something funny. And that unmistakable look, a mixture of embarrassment and excitement, the one you still have when you are taking the measures? I really enjoyed observing them from my blue, painted in blue spot, waiting for that kiss I knew would come. And I did see it. I am positive I was the first to see it. They have been together almost a year now and they look really happy. The more I think of it the more I realize I need a party, some blue painted in blue and – why not – a little love – won’t do any harm.
17
Mag
o sempre adorato il blu. Sarà che, da quando sono piccola, appena ho un attimo di tempo, scappo a nuotare. Ma non ho ancora capito se è il cloro a rendere l’acqua così brillante da farti venire voglia di tuffarti con tutti i vestiti addosso. – Penso di sì. Devo organizzare una festa a bordo piscina.
L’anno scorso, a mezzanotte, siamo finiti tutti in acqua. C’era freschino, ma i bagni notturni hanno qualcosa di magico. Vedi le cose in modo diverso, ti accorgi di cose che mai noteresti. Per esempio: la mia amica Francesca, stava ballando con il suo gruppo e lanciava certe occhiate a Mario… Lui scherzava con tutte, tranne che con lei. Poi, quando lui ha sussurrato qualcosa all’orecchio a una delle invitate, lei si è allontanata infastidita. Ma lui se n’è accorto e l’ha raggiunta. Per tentare di rimanere a galla e non perdermi la scena, mi è pure venuto un crampo. Devo aver perso qualcosa perché, subito dopo, li ho visti pacifici e sorridenti – lui deve averle fatto una battuta. E quello sguardo inconfondibile, tra l’imbarazzato e l’eccitato, che si ha quando stai ancora prendendo le misure? Era divertente poterli osservare da là sotto. Ero nel blu dipinto di blu ad aspettare un bacio che sapevo sarebbe arrivato. E io l’ho visto. Sono quasi sicura di essere stata la prima a vederlo. Ora stanno insieme da quasi un anno e sembrano molto felici. Più ci penso e più mi rendo conto che ho bisogno di una festa, di un po’ di blu dipinto di blu e – perché no – anche di un po’ di amore – quello non guasta mai.
Text By CLAUDIA MORETTI
Suit: MISSONI
Sweater: INITIMISSIMI
Sandals: GIUSEPPE ZANOTTI
Cover iPhone: SECONDA BASE
Eyewear: CATHERINE BABA
Bag: CHANEL